Trollprojektet

Här kan du be om feedback på roller du skrivit, presentera roller du spelat eller snacka rollskapande i största allmänhet.
Här kan även diskutera spelteknink, dramaövningar, kroppsspråk, utstrålning etc. Allt som rör själva teaterbiten av vår hobby.
Post Reply
Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Trollprojektet

Post by Lillith » Mon Jun 06, 2022 4:41 pm

En egen tråd för trollprojektet som vi började planera inför DöH 2022, men fick lägga på hyllan på grund av tekniska brister från lajvarrangörernas sida.

Gruppledare inför det lajvet var Yagul Shalat och delaktig är även Gustaf. Vi kom överens om att fortsätta bygga på våra trollroller och utrustning så att när ett lämpligt lajv dyker upp så är vi redo.

Sammanfattning om vad som gjorts hittills, för framtida sökbarhets skull:

Samtliga medlemmar har fått klart varsin puckel.
Image

Samtliga medlemmar har tovat sig varsitt par stövlar.
Image

Jag är på god väg mot ett baskitt kläder, osäker på hur resten av gänget ligger till med det.
Image

Eftersom troll i somliga kampanjer och folksagor ogillar järn har det inskaffats en alternativ lösning.
Image

Masker har så vitt jag vet ingen fått klart än, men Yagul Shalat har under projektets gång fått klart ett gipshuvued att skulptera på, jag har ett gipsansikte som kommer göra jobbet så länge jag inte vill göra en helmask och Gustaf har om inget annat ansiktet som är gjutet av hans brorsa och snarlikt nog i ansiktsstruktur för att ha funkat helt ok till tidigare masker, i alla fall.

Svansar planerades, men jag hör gärna en uppdtering från Gustaf om hur det gått med det sedan senaste träffen.

Länk till den ursprungliga planeringstråden: viewtopic.php?t=669
Länk till hantverksträfftråden: viewtopic.php?t=670

Posta gärna ett par rader om era roller och hur långt ni har kommit hittills, så kan vi fortsätta planeringen här.

Post Reply