Tema Juni: Rustning

Månadens Tema är tänkt att funka som lite inspiration och motivation, hjälp att få saker gjorda och att tänka på sånt man kanske annars glömmer eller inte kommer sig för att ta tag i.
Varje tema är öppet för tolkning och det är fritt att använda temat som det passar en bäst.
Post Reply
Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Tema Juni: Rustning

Post by Lillith » Wed May 31, 2017 11:48 am

Forumets första månadstema är Rustning.

Det är fritt att tolka temat som det passar en och det är inte obligatoriskt att göra något på ämnet, det är mer en kul grej och ett sätt att kanske motivera sig till att få lite gjort.

Jag vet att det fanns ganska mycket rustningsplaner bland folk nu efter Domen, så jag tyckte det kunde vara ett bra sätt att börja.

Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Re: Tema Juni: Rustning

Post by Yagul Shalat » Wed May 31, 2017 10:42 pm

Det första jag ska göra är att göra färdigt rustningen jag inte hann få färdig till Domen 2017. Annars så har jag börjat samla idéer till en dedikerad orchrustning med hjälm och allt! :)

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Tema Juni: Rustning

Post by Lillith » Wed May 31, 2017 10:51 pm

Sweet! Det ska bli jättekul att se hur den blir.

Jag ska försöka patinera klart mina ben och kanske komma på något bättre att göra med den högra lårdelen. Just nu är det bara vadderingen på egen hand, där. Jag velar mellan att täcka det med läder och att bygga något i plåt för att balansera upp det där tung plåtknät på vänstersidan.
Och jag vill smida orchhjälmar, fast det hinner jag nog inte den här månaden. Men jag kan grubbla design i alla fall. Jag har i alla fall två olika idéer som vill bli verklighet förr eller senare.

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Tema Juni: Rustning

Post by Lillith » Sun Jun 25, 2017 4:42 pm

Jag har insett att jag börjar få problem med förvaring av rustning.
Innan har jag mest haft delarna i en låda i klädkammaren, eller på galgar bland lajvkläderna, men det börjar bli fullt... Är det någon som har några fantastiska förslag? Jag vill ha en rustkammare, men det får inte riktigt plats i min lilla tvåa. Hur gör folk?

Post Reply