Svartblodsgrupp till MG

Här pratar vi om allt som rör kommande lajv eller om att planera inför lajv rent allmänt.
Här kan man tipsa om bra lajv, samordna transporter, snacka gruppdynamik eller vad man nu behöver för att få ihop en bra lajvupplevelse.
Forum rules
När du gör en tråd som rör planeringen inför ett specifikt evenemang, börja alltid trådens ämne med evenemangets namn, eller en förkortning därav, för att underlätta för folk att hitta relevanta trådar. Om du använder en förkortning måste evenemangets hela namn finnas med i startposten tillsammans med en länk till information om evenemanget.
Post Reply
Lumerix
Posts: 14
Joined: Wed Apr 12, 2017 9:38 am

Svartblodsgrupp till MG

Post by Lumerix » Mon Jul 02, 2018 3:25 pm

Jag och en snubbe som heter Felix är sugna på att dra ihop en liten svartblodsgrupp till Morgondagens Gryning 5-9:e september i Kinna (samma område som Lazarus brukar vara). Sista anmälningsdag för intrig är den 1:a augusti.

Länk till deras hemsida: http://morgondagensgryning.se/

Tänkte inget överambitiöst men roligt. Det blir Felix första svartblodslajv men han är en fena på att göra masker så vi är båda väldigt pepp!

Any takers?

Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Re: Svartblodsgrupp till MG

Post by Yagul Shalat » Fri Jul 06, 2018 6:44 am

Ska kika på det. :)

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Svartblodsgrupp till MG

Post by Lillith » Sat Jul 07, 2018 10:35 pm

Låter intressant.
Ska kolla upp hur det ligger till med Jointed Hearts i år, jag kommer antagligen ha bord där, så det blir mycket jobb inför det. Men om det inte hamnar allt för tight inpå vartannat är jag på.

Lumerix
Posts: 14
Joined: Wed Apr 12, 2017 9:38 am

Re: Svartblodsgrupp till MG

Post by Lumerix » Thu Jul 12, 2018 5:37 pm

Yes!

Vi tänkte köra ett litet hopplock med utrustning. Våra vättar smet när deras klan låg i strid för att utöka sitt territorium. De är rätt fega men tar vad de kommer åt och har därför plagg som de fått tag i från andra grupper. De dyrkar den nya magin och vetenskapen lite som om det vore en ande, dvs offrar och har sönder artefakter för att frigöra energin inuti. De har ingen faktiskt kunskap om varken magi eller vetenskap.

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Svartblodsgrupp till MG

Post by Lillith » Wed Jul 18, 2018 10:26 pm

Jag kan tyvärr inte haka på. Det krockar med konventet.
Hoppas ni får ett skojigt lajv i alla fall!

Post Reply