Matplanering DÖH2019

Här pratar vi om allt som rör kommande lajv eller om att planera inför lajv rent allmänt.
Här kan man tipsa om bra lajv, samordna transporter, snacka gruppdynamik eller vad man nu behöver för att få ihop en bra lajvupplevelse.
Forum rules
När du gör en tråd som rör planeringen inför ett specifikt evenemang, börja alltid trådens ämne med evenemangets namn, eller en förkortning därav, för att underlätta för folk att hitta relevanta trådar. Om du använder en förkortning måste evenemangets hela namn finnas med i startposten tillsammans med en länk till information om evenemanget.
Post Reply
Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Matplanering DÖH2019

Post by Yagul Shalat » Sat May 25, 2019 11:38 am

Hejsan alla glada!

Bättre sent än aldrig men här kommer matplanen till lajvet. jag sk även be om ursäkt för att jag är så sent ute, men jag vill gärna att alla skickar ett PM till mig gällande kost och allergi-info.

Alla tar med sig egna grejer att äta maten med, skålar och sånt ni vet. :P Om man saknar något av detta själv så hör av dig så ska vi försöka ordna något att låna.

All mat som vi lagar och äter gemensamt kommer att vara helt vegansk. Under själva lajvet så kommer (torsdag till söndag) så kommer vi att en gång om dagen äta ett huvudmål bestående utav torkade grönsaker och svamp som kokas till soppa eller gryta, beroende på vad vi känner för. Det kommer även att finnas snabbkaffe och vätske-ersättnigstabletter. Utöver detta är det upp till var och en att ordna sin egen frukost och snabba mellanmål. Förslagsvis så har man en offmärkt påse i sitt tält med lite brödbitar, pålägg och blåbärssoppa eller liknande som man kan stoppa i sig när ingen ser. På tisdagen och onsdagen innan lajvet är det fritt fram för var och en att äta vad de vill eftersom vi kan hålla det off. Tänk bara på att ni inte kan använda våran gemensamma köksutrustning till att laga något som inte är helt veganskt! :)

Det kommer att finnas vatten (ca 30 liter) i vattendunkar gömda i packtältet. Har man ett inlajvigt sätt att bära med sig lite vatten medans man vandrar runt på lajvet så uppmuntras detta. Seriöst, vatten är viktigt... :)

Pepparvatten uppmuntras att fixa och ta med sig för alla som är intresserade, för jag vet inte hur mycket jag hinner fixa själv.

Ser ni något jag missat att nämna eller har andra funderingar så hör av er snarast.

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Matplanering DÖH2019

Post by Lillith » Sat May 25, 2019 11:44 am

Låter bra, tycker jag.
Kan tillägga att vi kommer försöka göra soppan så den går att äta med tänderna inne och håller med flit fettmängden nere för att den inte ska ta för hårt på sminket. Vi har vart med förr. 8-)

Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Re: Matplanering DÖH2019

Post by Yagul Shalat » Sat May 25, 2019 12:03 pm

Just det! :P

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Matplanering DÖH2019

Post by Lillith » Sun May 26, 2019 4:55 pm

Matansvarig hälsar att en flaska saftkoncentrat kommer att följa med härifrån och min stora glasflaska.
Vi gör som vi brukar och blandar saft i flaskan efter hand och den är lovligt byte.
Drick ordentligt!

Gustaf
Posts: 57
Joined: Wed Apr 12, 2017 6:47 am

Re: Matplanering DÖH2019

Post by Gustaf » Sun May 26, 2019 4:57 pm

Jag har även råkat göra 6 liter pepparvatten koncentrat som gärna får användas

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Matplanering DÖH2019

Post by Lillith » Sun May 26, 2019 5:18 pm

Nämenhoppsan! :mrgreen:
Fan, vad bra du är!

Post Reply