Slutspurt inför DöH 2019

Här pratar vi om allt som rör kommande lajv eller om att planera inför lajv rent allmänt.
Här kan man tipsa om bra lajv, samordna transporter, snacka gruppdynamik eller vad man nu behöver för att få ihop en bra lajvupplevelse.
Forum rules
När du gör en tråd som rör planeringen inför ett specifikt evenemang, börja alltid trådens ämne med evenemangets namn, eller en förkortning därav, för att underlätta för folk att hitta relevanta trådar. Om du använder en förkortning måste evenemangets hela namn finnas med i startposten tillsammans med en länk till information om evenemanget.
Post Reply
Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Slutspurt inför DöH 2019

Post by Lillith » Fri May 24, 2019 9:10 am

Nu drar det ihop sig.
Här är några grejer att tänka på medan det ännu är tid.

Se till att ha baskittet klart och i ordning och gärna testat, så ni vet att byxorna sitter uppe, skorna går att gå i och mössan inte kroniskt trillar av.

Smink och lösdelar behöver man också ha ordning på och ha testat så man vet hur allt funkar. Ha en plan för hur ni ska hålla det snyggt under lajvet och en plan för avsminkningen efteråt. Glöm inte att ta med en spegel.

Se till att ha tillräckligt med lajviga väskor, påsar, lådor etc. att förvara era grejer i och se till att det som behöver vara det är offmärkt. Har någon stake nog att smyga runt i ett obevakat svartblodsläder så ska de inte "belönas" med att få sin upplevelse förstörd av offiga grejer och samma respekt tycker jag vi ska visa varandra inom gruppen också.

Om ni inte redan gjort det, så titta in i språksektionen av forumet och fyll på med ord ni vill ha till lajvet. Det är kort om tid att plugga, men bara Helmi och Gustaf har inte lagt till nytt än, så det blir inte jättemycket.

Om ni inte redan gjort det, så släng iväg ett PM till matansvarig och säg ifall ni har några allergier. Maten är visserligen redan planerad, men bättre sent än aldrig. Tänk på att göra detta även om ni inte har några allergier, så att han vet att ni inte bara skitit i att säga något.

Något annat jag inte tänkt på?

Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Re: Slutspurt inför DöH 2019

Post by Yagul Shalat » Sat May 25, 2019 11:41 am

Jag ämnar ta med mig glaslyktan jag bidrog med förra året, om jag kan få den presentabel. Lite djurben och sådant som lägerdekor ska jag också försöka få med mig.

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Slutspurt inför DöH 2019

Post by Lillith » Sat May 25, 2019 11:44 am

Sweet!

Post Reply