Dom över Hjorvard 2019

Här pratar vi om allt som rör kommande lajv eller om att planera inför lajv rent allmänt.
Här kan man tipsa om bra lajv, samordna transporter, snacka gruppdynamik eller vad man nu behöver för att få ihop en bra lajvupplevelse.
Forum rules
När du gör en tråd som rör planeringen inför ett specifikt evenemang, börja alltid trådens ämne med evenemangets namn, eller en förkortning därav, för att underlätta för folk att hitta relevanta trådar. Om du använder en förkortning måste evenemangets hela namn finnas med i startposten tillsammans med en länk till information om evenemanget.
Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Lillith » Mon Feb 11, 2019 4:53 pm

Det har kommit upp nya trolltexter på hemsidan. Man får gå via menyn i överkanten om man ska in på de olika trollsorternas egna sidor.

Som jag tolkar det har vi egentligen tre alternativ.
Skogstroll, bergstroll eller blandblod mellan orch och bergstroll.
Skogstrollen verkar vara mest "vanliga" troll av den typen vi såg på förra DöH, men det känns inte totalt osannolikt att ett företagsamt svartblod kan ha fått tag på en unge att uppfostra.
http://doh.berghemsvanner.se/fiktion/raser/skogstroll/
Av praktiska skäl verkar blandblod enklast, med tanke på solljusgrejen. Läser man mellan raderna låter det som att det är den typen av troll arr tänker sig hänger mest med svartblod. Men bergstroll är också ett alternativ, även om det begränsar dagspelet en hel del.
http://doh.berghemsvanner.se/fiktion/raser/bergstroll/

Tankar?

Gustaf
Posts: 57
Joined: Wed Apr 12, 2017 6:47 am

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Gustaf » Thu Feb 14, 2019 7:53 am

Tycker det är lite synd att begränsa dagspelet, tror att en blandras ger mer spelmöjligheter även om ett bergstroll hade varit kul :)

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Lillith » Fri Feb 15, 2019 2:09 pm

Jo, jag tänker i samma banor.

Hur tänker du om hantverksträffar framöver, vi har mycket kvar att göra, det är redan vår i luften och tiden tenderar att går fort.
Och vi har i alla fall riktigt gott om plats nu. :D

Gustaf
Posts: 57
Joined: Wed Apr 12, 2017 6:47 am

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Gustaf » Fri Feb 15, 2019 4:59 pm

Jag kan varje helg (har inte fått höra något annat iallafall), så jag är på när som :D

Helmi
Posts: 11
Joined: Wed Jan 23, 2019 4:45 pm

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Helmi » Wed Feb 27, 2019 10:11 pm

Korpen har pallrat sig hit nu, hade strul med konto men nu är jag här :D

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Lillith » Fri Mar 01, 2019 5:50 pm

Helmi wrote:
Wed Feb 27, 2019 10:11 pm
Korpen har pallrat sig hit nu, hade strul med konto men nu är jag här :D
Välkommen hit!
Gustaf wrote:
Fri Feb 15, 2019 4:59 pm
Jag kan varje helg (har inte fått höra något annat iallafall), så jag är på när som :D
Jag är ganska öppen också. Varannan helg repar jag, men det ska nog gå att få till något. Boris jobbar en hel del på helgerna, men han får tala för sig själv.

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Lillith » Sun Mar 03, 2019 8:41 pm

Jag har ett förslag på gruppnamn.

Vad tror ni om "Zavarshatari"? Betyder ungefär "de resande". Jag tänker att vi är ju nomader och varför krångla till det?

Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Yagul Shalat » Sun Mar 03, 2019 8:52 pm

Välkommen hit ärade korp! :)

Jag är med på det gruppnamnet! Jag håller med om att det inte behöver bli krångligare.

Vad gäller pysselträffar så är mitt schema som det är och det är inte jättemycket jag kan göra åt det, men jag måste ju inte vara närvarande hela tiden. Så för min del får det gärna bli pysselträff trots att jag förmodligen inte kan vara med precis hela tiden.

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Lillith » Sun Mar 03, 2019 8:55 pm

Yagul Shalat wrote:
Sun Mar 03, 2019 8:52 pm
Vad gäller pysselträffar så är mitt schema som det är och det är inte jättemycket jag kan göra åt det, men jag måste ju inte vara närvarande hela tiden. Så för min del får det gärna bli pysselträff trots att jag förmodligen inte kan vara med precis hela tiden.
Tror ändå det får bli du som föreslår ett bra tillfälle eftersom det är du som har tightast och mest oförutsägbart schema.

Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Yagul Shalat » Sun Mar 03, 2019 11:07 pm

Den mest lämpade helgen inom den närmaste framtiden är den 23:e och 24:e mars. Hur fungerar detta för alla intresserade?

Post Reply