Klodh (DöH)

I det här forumet kan du skapa trådar för dina kampanjroller.
Forum rules
Använd rollens namn som trådämne, samt namnet på kampanjen den spelats i, eller en förkortning därav.
I dessa trådar sker ingen diskussion, men det är tillåtet för andra än trådskaparen att tillföra sina upplevelser av rollen från tidigare lajv. Länka då gärna till motsvarande tråd för rollen du spelade vid tillfället.
Uppdatera din tråd efter hand som du spelar rollen fler gånger och glöm inte att ange datum så att folk kan se över hur lång tid rollen spelats och hur långt det är mellan uppdateringarna.
Det är tillåtet att skapa trådar även för roller man har spelat i det förflutna, datera så gott du kan.
Post Reply
Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Klodh (DöH)

Post by Lillith » Fri Sep 29, 2017 3:10 pm

Klodh är min vätteroll i kampanjen Domen över Hjorvard.

Jag spelade henne första gången 2012, om min datorhistorik inte ljuger.

Klodh är en uppfinningsrik och klyftig liten sak. Hon gillar att bygga och laga saker. Hon är nyfiken och social och snackar gärna med folk av alla slag.
De första lajven jag spelade henne var hon väldigt feg och värdelös att ha med i strid, men hon har genom åren tuffat till sig lite. Hon tycker fortfarande att strider är bättre om det är någon annan som slåss, med någon annan, en bit bort -men hon kan delta i en strid om hon känner att hon måste.

Klodh var med när Kogrash miste sitt öga och blev Ash-Auga och hon har sedan dess stöttat honom lite till och från när han varit i samma trakt som hon. Hon är snabb att berätta fantastiska historier om honom i hans frånvaro, i hopp om att det ska ge de andra hon umgås med något att samlas kring. I och med att hon var med från börjar ser hon sig själv som något av en auktoritet på ämnet.

För några år sedan blev Klodh döpt (är det någon som mins vilket år det var?) och gift med vätten Sasha. Hon har emellertid inte sett till honom på länge, men utgår mest ifrån att han klarar sig. Även om dopet skedde under tvång så ser Klodh det som en bindande ritual och även om hennes syn på kristendomen är lite speciell, så tar hon det ändå på ganska stort allvar på sitt eget sätt.

Image

Post Reply