Sysselsättning DöH2017

Här kan du be om feedback på roller du skrivit, presentera roller du spelat eller snacka rollskapande i största allmänhet.
Här kan även diskutera spelteknink, dramaövningar, kroppsspråk, utstrålning etc. Allt som rör själva teaterbiten av vår hobby.
Post Reply
Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Sysselsättning DöH2017

Post by Lillith » Fri Apr 21, 2017 8:32 pm

Hur ser det ut med tankar och idéer om saker att roa oss med under lajvet?

Det finns ett par stycken sedan tidigare, när vi fortfarande inte visste om vi skulle kunna vara i byn nåt att tala om och det mesta av det funkar fortfarande. Jag skulle också gärna vilja höra lite om vad ni känner att era roller vill fokusera på, ifall det finns något särskilt ni vill få gjort under lajvet, eller så. Både med tanke på att Kråkan och Moroten inte kommer att finnas och med tanke på att det finns folk som tyckt vi varit för synliga på lajven så tror jag det vore bra om vi kunde försöka hitta lite sätt att roa oss som inte sker mitt i byn, men som ändå gör att vi skymtar förbi lite nu och då och håller oss i spel aktivt och hjälper oss att hålla svartblodigheten uppe.

Jag börjar en förslagslista här, så kan ni kommentera och fylla på efter hand. Jag flyttar upp konkreta förslag till listan i den här posten efter hand.

1. Patrullera området kring byn.
Byn med omnejd är en del av vårt revir och det skadar inte att hålla koll på det. Sulmurz är den som rört sig mest i skogarna där tidigare och med hans hjälp kan vi antagligen hitta vägar att patrullera vårt område och hålla koll på vilka andra läger som finns ute i skogen.

2. Offra vid kyrkan.
Den nya kyrkan är byggd över Kautars aska. Vi skulle kunna försöka smyga dit på nätterna och lämna samma typ av grejer som vi skulle lämnat på vårt vanliga altare. Det kunde vara lite skoj för folk att hitta på morgonen och jag tror det går att ta sig ner till kyrkan ovanifrån utan att bli sedd, om man väljer ett tillfälle när byn sover.

3. Lägerförsvar.
Vår lägerplats är ganska lättförsvarad och jag tror inte vi behöver oroa oss för några boffertåg, men det vet ju inte våra roller. Lite nya rutiner kanske är på sin plats. Någon slags vakthållning? Vapen och sköldar ständigt till hands? Lite rutin och funderingar kring när vi håller oss rustade och när vi inte gör det? Kanske kan vi lägga lite tid och fokus på övningar kring vad vi gör ifall vi faktiskt skulle bli angripna? Även om Ush-Ol inte längre är med oss så har hans tidigare närvaro och hans mer militärt inriktade tankebanor kanske färgat av sig lite på oss.

4. Hantverk.
Klodh är ju som hon är och jag kommer ta med mig lite verktyg och sånt för eget bruk. Är det någon som vill jag ska ta med något särskilt får ni gärna säga till. Vårt tenngjutningsförsök gick ju lite si och så sist, men det var ändå en rolig grej att göra, så har någon andra förslag på saker som går att göra i lägret så är det fritt fram. Någon som är sugen på ett sammarbete eller gemensamt projekt av något slag?

5. Musik, ramsor, sånger och sagor.
Allt som låter ger stämning även till folk som bara råkar vara i trakten och ger oss bra tillfälle att hålla oss aktiva och i rollerna. Det mesta vi gjort hittills har varit ganska muntert och ytligt och även om det är skoj hade jag gärna hört mer vilda och aggressiva grejer. Någon som har idéer till lite mer krigsinspirerade visor eller något sånt? Några nya instrument att ta med? Eller bara lite tankar kring vad som hade känts rätt för era roller?

Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Re: Sysselsättning DöH2017

Post by Yagul Shalat » Wed Apr 26, 2017 6:58 pm

Gillar alla förslagen och är speciellt förtjust i förslag nummer 2. Känner även att min karaktär känner motivation för förslag 1 och 3.

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Sysselsättning DöH2017

Post by Lillith » Mon May 08, 2017 4:02 pm

Jag passade på att pitcha tvåan till samma arrangör som tog kontakt angående barnintrigen. Hon sa att hon skulle kolla på det och nämnde att det skulle passa bra ihop med andra intriger som finns på gång.

Post Reply