Domen över Hjorvard 2020

Här pratar vi om allt som rör kommande lajv eller om att planera inför lajv rent allmänt.
Här kan man tipsa om bra lajv, samordna transporter, snacka gruppdynamik eller vad man nu behöver för att få ihop en bra lajvupplevelse.
Forum rules
När du gör en tråd som rör planeringen inför ett specifikt evenemang, börja alltid trådens ämne med evenemangets namn, eller en förkortning därav, för att underlätta för folk att hitta relevanta trådar. Om du använder en förkortning måste evenemangets hela namn finnas med i startposten tillsammans med en länk till information om evenemanget.
Gustaf
Posts: 57
Joined: Wed Apr 12, 2017 6:47 am

Domen över Hjorvard 2020

Post by Gustaf » Tue Nov 12, 2019 5:29 pm

Nu har det onekligen blivit höst igen så det är nog dags att börja fundera på Domen 2020.
http://doh.berghemsvanner.se/


Jag har planerat att vara samma troll från förra Domen.
Denna gången lite större och (om jag lyckas denna gången) med en ny mask.


Ni får gärna fylla på med era planer så vi andra har ett hum om hur gruppen kommer se ut. :)


Om det är så att man inte redan är med i gruppen men känner sig sugen så får man jätte gärna höra av sig, vi bits inte (om man inte vill det så klart).
Det finns en gammal tråd om hur vi brukar jobba och annat liknande.
viewtopic.php?f=8&t=15

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Domen över Hjorvard 2020

Post by Lillith » Wed Nov 27, 2019 10:04 pm

Jag är på!
Samma roll som sist, trollet kan ju inte gå ägarlös. ;)

Jag ska jobba vidare på min rustning. Den där brigardinharneskmojängen jag påbörjade tigger om att bli klar och med alla verktyg till hands och lokal att knacka plåt i har jag egentligen inga ursäkter till att inte få den klar. Dagarna när man kunde skylla på att det var meckigt att åka ut och låna farsans verkstad är förbi. :mrgreen:

Sen är jag fortfarande sjukt sugen på ett par vättefötter, också.

Hur har det gått med trollsadeltankarna?

Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Re: Domen över Hjorvard 2020

Post by Yagul Shalat » Tue Dec 10, 2019 8:55 pm

Nu är det såhär att det är inte säkert att jag kommer följa med just den här gången. Därför undrar jag om gruppen har en deadline för när man senast måste ha meddelat gruppledaren om man ska med eller inte?

Oavsett hur det blir så vill jag gärna vara med på pysselträffarna och jag kommer fortsätta att finurla på min utrustning.
Även jag går i tankar om vättefötter. Min vision är faktiskt att ha så mycket synlig vättehud som möjligt, men det kommer ta lång tid att utforma en sådan kostym. :P Jag måste även komma på en lösning för hur jag ska göra med vätteansikte. Jag har fått stora problem med att limma fast en halvmask eller näsa i mitt ansikte efter ett tag börjar det svida som bara den under näsan, så jag måste komma på något annat som inte hindrar mitt spel. :)

Gustaf
Posts: 57
Joined: Wed Apr 12, 2017 6:47 am

Re: Domen över Hjorvard 2020

Post by Gustaf » Sat Dec 14, 2019 11:57 pm

Lite osäker på deadline, i slutet på Februari.
Håller just nu på att köpa in material till hållbarhetstester för trollsadeln :)

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Domen över Hjorvard 2020

Post by Lillith » Thu Jan 30, 2020 5:00 am

Låter fint, vore lite snopet om den inte håller. Och jag vet tillräckligt om hur världen funkar för att veta att ögonblicket något väljer som ett bra tillfälle att brista kommer vara det sämsta tänkbara. :P

På mitt håll går det rätt trögt. Jag har ärligt talat inte fått mycket gjort på lajvprylsfronten på ett tag. Någon som har bra pepp att dela med sig av?

Gustaf
Posts: 57
Joined: Wed Apr 12, 2017 6:47 am

Re: Domen över Hjorvard 2020

Post by Gustaf » Mon Feb 03, 2020 10:01 pm

Går rätt trögt för mig också (i allmänhet). Har dessutom lyckat slarva bort min hjälm, jag har den turen att jag har glömt den hos er någon gång?

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Domen över Hjorvard 2020

Post by Lillith » Wed Feb 19, 2020 6:12 pm

Det tror jag inte, borde ha hittat den.

Hur ser det ut med planerandet för gruppen över lag? Har vi några ansvarsområden och sånt? I och med att jag har tälten kan jag ta lägeransvaret, till exempel, men ska jag ta maten också vill jag veta det så jag kan börja torka grönsaker.
Är det någon mer än du och jag som är intresserade av att hänga med, har du frågat Brand, till exempel?
Sen, ifall Boris inte kommer med så har jag ett visst logistikproblem också.

Har du någon kontakt med arrangörerna, än?

Gustaf
Posts: 57
Joined: Wed Apr 12, 2017 6:47 am

Re: Domen över Hjorvard 2020

Post by Gustaf » Wed Feb 19, 2020 8:50 pm

Om du vill/orkar ta på dig maten så får du jätte gärna det.
Brand kommer inte med i år så det blir bara du, jag och Helmi (ev. Boris). Jag lyckas förhoppningsvis laga datorn ikväll så jag kan få ut en kontaktlista imorgon.
Gruppen är anmäld under namnet Zavarshatari (samma namn som förra året). Jag undrar om det är några frågor ni har till arr som jag ska ta upp med dom?

Har hittat hjälmen :)

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Domen över Hjorvard 2020

Post by Lillith » Sun Feb 23, 2020 11:35 am

Oh, ska Helmi med?
Eftersom hon inte sagt något här sedan pysselträffen trodde jag hon hade dissat oss helt. :P

Jag tolkar det som att vår gamla "all planering sker här" inte gäller den här gången, då? Det är du som är gruppledaren och du är naturligtvis fri att justera reglerna som du vill, men uppdatera gärna resten av oss, så vi vet vad vi gått med på. Om det blir en massa snack bakom stängda dörrar vill jag veta det, för i så fall får jag nog tyvärr lämna gruppen. Det finns starka skäl till att jag inte tillåtit sånt när jag varit gruppledare och jag har personliga skäl till varför jag inte är bekväm med med en grupp som sköts på det viset, vilket betyder att jag inte längre kan leva upp till gruppens krav om att vilja spela svartblod med den här gruppen.

Gustaf
Posts: 57
Joined: Wed Apr 12, 2017 6:47 am

Re: Domen över Hjorvard 2020

Post by Gustaf » Sun Feb 23, 2020 5:48 pm

Nej nej, all planering sker fortfarande här, det ända "snacket bakom stängda dörrar" var att hon gärna följer med i år igen.

Däremot känner jag att jag är helt ur fas och inte riktigt vet vad jag håller på med så en pysselträff i mars någon?

Post Reply