Dom över Hjorvard 2019

Här pratar vi om allt som rör kommande lajv eller om att planera inför lajv rent allmänt.
Här kan man tipsa om bra lajv, samordna transporter, snacka gruppdynamik eller vad man nu behöver för att få ihop en bra lajvupplevelse.
Forum rules
När du gör en tråd som rör planeringen inför ett specifikt evenemang, börja alltid trådens ämne med evenemangets namn, eller en förkortning därav, för att underlätta för folk att hitta relevanta trådar. Om du använder en förkortning måste evenemangets hela namn finnas med i startposten tillsammans med en länk till information om evenemanget.
Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Dom över Hjorvard 2019

Post by Lillith » Thu Oct 25, 2018 8:07 pm

Nu är det höst igen och det är dags att börja fundera på nästa års äventyr.
http://doh.berghemsvanner.se/

För er som inte hängt med så är planen att skippa våra vanliga kampajroller. Vi kör fortfarande svartblod och jag gissar att planeringsbiten och allt sånt kommer gå till ungefär som vanligt. Men nya roller och ny grupp blir det.

Själv ska jag spela trollförare med Gustaf som troll. Det ska bli skitskoj!
Jag har inte kommit så jättelångt i planeringen än, men ny mask och lite nya kläder ska jag i alla fall försöka få till. Jag ska göra mitt bästa för att inte bara se ut som en omklädd Klodh.

Ni som ska med, fyll på med era planer!

Om någon läser det här som inte redan är med i gruppen, så tveka inte att höra av er om ni känner er sugna. Vi gillar nytt folk.
Det finns en gammal tråd, som fortfarande är relevant och där kan du läsa lite mer om vilka vi är och hur vi brukar jobba.
viewtopic.php?f=8&t=15

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Lillith » Fri Nov 16, 2018 5:29 pm

Jag uppdaterar med att jag håller på att skulptera en ny mask och sy en ny kjortel.

Och nu finns det tyg till dina byxor, Gustaf!

Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Yagul Shalat » Sun Nov 18, 2018 10:50 am

Jag tänker den här gången ta på mig rollen som vätteshaman! :) Detta ser jag fram emot väldigt mycket att få spela och har rätt många idèer för vad jag ska hitta på. Om det är någon med idèer eller önskningar som vill bidra till en fantastisk shaman så låt mig höra! :D

Detta är en kortfattad sammanfattnig av vad jag har kommit på (helt själv):

Han ska kunna hela
Han ska genomföra ritualer (både stora och små) i lägret och andra platser där det kan behövas.
Emellanåt skall han bli en tungotalande galning där man inte riktigt vet vad man ska vänta sig, men det är mest troligt att han sliter av sig kläderna och springer ut i skogen.

Vad gäller hans utseende så vill jag försöka bygga ett par vättefötter så att det ser ut som att han är barfota. Jag tänker även försöka få till ett par vättehänder genom att göra latexfingrar som sticker ut ur ett par fingerlösa handskar. En stav ska han ha såklart, en väska med shamanprylar i och bensmycken och grejer hängande på sig.

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Lillith » Tue Nov 20, 2018 12:36 pm

Vill ge folk en heads-up om att anmälningen är öppen nu.
Dock behöver vi ett gruppnamn för att jag ska kunna anmäla gruppen.
Förslag?

Gustaf, om du hade några fler intresserade som ville hänga på är det hög tid att du sparkar hit dem. Jag har för mycket annat på gång i år för att klara av att jonglera en massa velande kanskemedlemmar. Ska dom med får dom bestämma sig.

Edit: Just det, jag har mailat arr. angående trollen. Jag säger ifrån när jag får svar.

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Lillith » Wed Nov 21, 2018 1:54 pm

Har fått svar från arr. Mer info om stridstroll kommer upp på hemsidan inom två veckor.

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Lillith » Wed Dec 12, 2018 1:18 am

Liten uppdatering: Ännu inget om stridstrollen på hemsidan, drar det ut mycket längre får vi peta på arr. igen.

Vi behöver fortfarande ett gruppnamn, någon som har några idéer alls?

Övriga nyheter: Jag jobbar vidare med skulpturen till min nya mask, men det går lite trögt. Jag har svårt att sätta fingret på rollen. Vad sägs om en pysselträff, nån gång, sådär inom en inte allt för avlägsen framtid? Jag behöver bolla idéer.

Gustaf
Posts: 57
Joined: Wed Apr 12, 2017 6:47 am

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Gustaf » Wed Dec 12, 2018 7:52 pm

Förlåt för att jag har varit dålig på att svara i forumet, haft väldigt fullt upp på jobbet och andra saker som hela tiden krockat men nu ska det vara klart så jag har mer tid :) tyvärr så har alla jag hittat hoppat av, men jag fortsätter att peta på Anton.

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Lillith » Fri Jan 11, 2019 7:53 am

Det är ok, vi tre har haft skoj förr, vi behöver ingen mer. :P
Och du får byxor ändå, även om Anton inte joinar.

In other news: Jag har tillverkat en gjutform till ny mask, men själva masken får vänta, för som vanligt har jag såklart inte latex hemma och får snällt vänta på att det är någorlunda säkert att beställa mer för frostens skull.

I övrigt tuggar allt på. Huset är kaos, men peppen är det inget större fel på. Pysselträff nån gång framöver?

Gustaf
Posts: 57
Joined: Wed Apr 12, 2017 6:47 am

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Gustaf » Fri Jan 11, 2019 1:26 pm

Fyra blir vi nog, den festliga korpen från förra året är fortfarande på (om hon lyckas få tag på öron) :)

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Lillith » Mon Jan 14, 2019 7:51 am

Sweet, men hon får faktiskt pallra sig hit så hon är med i planeringen om hon ska med.

Post Reply