DöH 2018- Kickers

Här pratar vi om allt som rör kommande lajv eller om att planera inför lajv rent allmänt.
Här kan man tipsa om bra lajv, samordna transporter, snacka gruppdynamik eller vad man nu behöver för att få ihop en bra lajvupplevelse.
Forum rules
När du gör en tråd som rör planeringen inför ett specifikt evenemang, börja alltid trådens ämne med evenemangets namn, eller en förkortning därav, för att underlätta för folk att hitta relevanta trådar. Om du använder en förkortning måste evenemangets hela namn finnas med i startposten tillsammans med en länk till information om evenemanget.
Post Reply
Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

DöH 2018- Kickers

Post by Lillith » Mon Mar 05, 2018 3:34 pm

Tjo!

Fick just mail från arr angående ifall vi vill delta i lajvets kickers.
Jag antar att vi är på, men vill ändå ge folk chansen att säga sitt.
Hej alla gruppledare!

Vi skulle vilja veta vilka av er som är intresserade av att ha era grupper på kickers på onsdagen när lajvet börjar. En kicker är en händelse som är till för att "kicka" igång lajvandet då ni sätts i en situation där ni interagerar med andra grupper och individer. Det är självfallet frivilligt, men rekommenderas starkt.

Allt gott,
Arr-Martin

Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Re: DöH 2018- Kickers

Post by Yagul Shalat » Mon Mar 05, 2018 10:26 pm

Jag är för! :)

Gustaf
Posts: 57
Joined: Wed Apr 12, 2017 6:47 am

Re: DöH 2018- Kickers

Post by Gustaf » Thu Mar 08, 2018 12:52 pm

Jag är på :)

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: DöH 2018- Kickers

Post by Lillith » Tue Mar 13, 2018 11:14 pm

Goodie!

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: DöH 2018- Kickers

Post by Lillith » Fri Mar 30, 2018 7:29 pm

Nu har jag fått mail från arr med en förfrågan ifall vi kan tänka oss att hålla i skogsfolkskickern. Jag återkommer när jag vet mer, men det låter väl inte så dumt? I och med att vi kommer vara på området i god tid borde vi inte behöva några extra marginaler kring lajvstart och borde vara klara och i ordning i god tid.

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: DöH 2018- Kickers

Post by Lillith » Mon Apr 02, 2018 7:09 am

En liten uppdatering.

Efter snack fram och tillbaka med arr. så ar jag lite mer information.
Kickern är tänkt att ta formen av ett råd skogsfolk emellan och ska handla om olika skogsfolksgruppers eventuella konflikter med byn. Exakt vari dessa konflikter ligger är lite luddigt, men det verkar handla om generella saker som att det finns skogsfolk som tycker människorna tar för mycket plats och tar för mycket resurser ur skogen.

Post Reply