Upprop inför DöH 2018

Här pratar vi om allt som rör kommande lajv eller om att planera inför lajv rent allmänt.
Här kan man tipsa om bra lajv, samordna transporter, snacka gruppdynamik eller vad man nu behöver för att få ihop en bra lajvupplevelse.
Forum rules
När du gör en tråd som rör planeringen inför ett specifikt evenemang, börja alltid trådens ämne med evenemangets namn, eller en förkortning därav, för att underlätta för folk att hitta relevanta trådar. Om du använder en förkortning måste evenemangets hela namn finnas med i startposten tillsammans med en länk till information om evenemanget.
Post Reply
Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Upprop inför DöH 2018

Post by Lillith » Fri Sep 29, 2017 2:38 pm

Det börjar bli dags att dra igång på riktigt ifall vi ska hinna få lite gjort och få in våra nya intresserade i gruppen.

Jag tar på mig gruppledarskapet direkt den här gången. Ingen annan har sagt sig vara intresserad och det tenderar ändå bli jag som får ta det till slut. ;)

Nytt folk:
Läs igenom tråden "Vi söker folk" och försäkra dig om att du fortfarande känner att det här är en grupp för dig. Tråden hittar du här: viewtopic.php?f=8&t=15

Veteraner:
De senaste åren har varit snubblande nära att bli lite för mycket för mig emellanåt. Vi har alltid sökt folk som säger sig vara drivna och entusiastiska inför att vara med i en sån här grupp, så lev upp till det. Jag väntar mig lite mer initiativ från folk som inte är jag. Det här är ett typiskt fall av att ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

Några regler för att jag ska orka med det här:
1. ALL viktig kommunikation sker via forumet. Jag behöver ha allt samlat på ett ställe. Använd PM för saker som ni inte vill ska kunna läsas av allmänheten (personuppgifter, allergiinformation, adresser etc.) och försök att posta så mycket som möjligt av det andra så att det syns. Det är var och ens skyldighet att hålla sig uppdaterad och hålla ett öga på vad som sker på forumet.
Skriv en post nu och då, även om du inte känner att du har så mycket att säga. Det håller aktiviteten uppe.
Det hjälper mig att se vad som sker ute i stugorna och att bedöma vilka som är genuint aktiva. Det gör det möjligt att gå tillbaka och kolla vad som sagts tidigare och därmed spara upprepningar. Alla kan läsa det, så risken att någon hamnar utanför är mindre och det ger ett rättvist spelfält för nya gruppmedlemmar.
Om du absolut inte vill registrera dig på forumet så är det ok. Hör av dig i så fall, så ska vi se om vi inte kan lösa något. Men läsa här kan du göra ändå.
Vill du planera något privat med dina kompisar så gör det för all del, men tänk på att aldrig låsa det bakom lösenord eller göra det på plattformar som inte alla har tillgång till. Om något blir fel och gruppledaren behöver medla är det viktigt att kunna dela med sig av vad som sagts. Om du tagit på dig ett ansvarsområde och måste överlåta det på någon annan måste du kunna dela med dig av vad som gjorts tills dess. Dessutom finns alltid risken att det blir bästispolitik, även om man inte menar det.
2. Jag behöver kontaktinformation till alla gruppmedlemmar. Skicka mig ett PM eller mail med ditt namn, rollens namn, e-mailadress och telefonnummer. Om du sköter allt ditt surfande via din telefon behöver jag även ett ytterligare telefonnummer eller annat sätt att få tag på dig. Vi har sett vad som händer när en viktig persons telefon plötsligt slutar funka eller försvinner. Endast övriga gruppmedlemmar kommer att få den här informationen. En lista med gruppmedlemmarnas kontaktinformation kommer att sammanställas och skickas ut som bifogat textdokument via mail. Spara ner det dokumentet på din dator så att du kan komma åt det, även om du förlorar tillgång till internet.
3. Säg ifrån! Om något inte funkar för dig; säg ifrån, vi kanske kan lösa det. Om du är överväldigad och känner att du inte kommer hinna bli klar i tid; säg ifrån, någon kanske kan låna dig grejer eller hjälpa dig att bli klar. Om du känner att du halkat utanför och inte får tillgång till samma information som alla andra; säg ifrån, att göra folk uppmärksamma på problemet är första steget för att få folk att skärpa sig. Det funkar åt andra hållet också. Är du superpepp och längtar till lajvet? Säg ifrån, sånt smittar. Har du byggt en fullständigt fantastisk ny pryl? Säg ifrån, sånt inspirerar. Har du mer prylar än du behöver? Säg ifrån, någon kanske behöver låna.

Jag fixar inte det här ensam. Om vi ska kunna fortsätta att utvecklas med den här gruppen måste alla hjälpa till.
I år har vi forumet som ytterligare verktyg. Använd det!

För att räknas som medlem i gruppen inför 2018 års Domen, skriv en kortfattad introduktion av dig och din roll i den här tråden och skicka dina kontaktuppgifter till mig.

Kram på er!
/Lillith.

Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Re: Upprop inför DöH 2018

Post by Yagul Shalat » Fri Oct 06, 2017 9:53 pm

Hej!
Jag heter Boris och har varit med ett par gånger innan. Jag ämnar även denna gång spela den unga orchen Uglahk.

Jag har även tagit på mig att vara matansvarig till DöH 2018. Jag kommer skapa en egen tråd där mer detaljer om det kommer upp.

Kim-Moricham
Posts: 5
Joined: Thu Jun 01, 2017 4:58 pm

Re: Upprop inför DöH 2018

Post by Kim-Moricham » Fri Oct 13, 2017 6:24 am

Kim här reporting for duty, Planen är att spela en mänsklig präst.

Gustaf
Posts: 57
Joined: Wed Apr 12, 2017 6:47 am

Re: Upprop inför DöH 2018

Post by Gustaf » Thu Nov 02, 2017 2:32 pm

Hej!
Gustaf här, hade tänkt spela orchen Sulmurz igen.

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Upprop inför DöH 2018

Post by Lillith » Sat Nov 04, 2017 2:11 am

Super! Då väntar vi bara på resten. ;)

Post Reply