Mat DöH2017

Här pratar vi om allt som rör kommande lajv eller om att planera inför lajv rent allmänt.
Här kan man tipsa om bra lajv, samordna transporter, snacka gruppdynamik eller vad man nu behöver för att få ihop en bra lajvupplevelse.
Forum rules
När du gör en tråd som rör planeringen inför ett specifikt evenemang, börja alltid trådens ämne med evenemangets namn, eller en förkortning därav, för att underlätta för folk att hitta relevanta trådar. Om du använder en förkortning måste evenemangets hela namn finnas med i startposten tillsammans med en länk till information om evenemanget.
Post Reply
Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Mat DöH2017

Post by Yagul Shalat » Mon May 15, 2017 8:34 pm

Hejsan alla glada!

Jag vill först be om ursäkt för att detta läggs upp med så knapp tid kvar till lajvet.

Vi har ju mejlat lite om detta förut, men det är lika bra att ta upp det här.

Jag har tagit på mig att stå för maten till våran grupp nu under Domen över Hjorvard 2017.
Detta gäller huvudmålet som lagas en gång om dagen i vårat läger, så övrigt snacks och mellanmål får var och en stå för på egen hand.

På menyn står en soppa lagad på vitkål, morötter, röda linser, kålrot och lök med en gnutta salt, örtsalt och peppar.
För våra själars skull så kommer jag att ta med mig en liten burk med snabbkaffe och blandsaft.
Om jag kommer ihåg det så har jag även för avsikt att ta med mig lite varma koppen för om nöden kommer kräva det.

Accessoarer såsom skålar och skedar osv. tar var och en med på egen hand.

Går alla med på denna planen eller anses det att jag har missat något?
Last edited by Yagul Shalat on Fri May 19, 2017 7:49 pm, edited 1 time in total.

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Mat DöH2017

Post by Lillith » Mon May 15, 2017 10:48 pm

Låter finfint, tycker jag.

Jag skulle vilja lägga till lite salt och ev. örtsalt eller något på ingredienslistan och kanske något i stil med linser eller korngryn eller något att fylla ut med mellan grönsakerna, men det är mer en fråga om smak (och i någon mån protein) och det är du som bestämmer hur känsliga vi är med sånt den här gången.

Hur sa vi om kniv att skära grönsaker med, grej att skära mot, något att röra i soppan med och sånt som har med matlagningen att göra? Jag vet att vi prata om det när du var här nån gång, men jag kan inte komma ihåg vad som sas.

Edit: Hur är det med diskviska och sånt? Ska det också med härifrån eller har du någon plan?

Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Re: Mat DöH2017

Post by Yagul Shalat » Fri May 19, 2017 7:48 pm

Kniv att skära med, platta att skära mot, vattendunkar och massa annat är fixat :)

Men jag har inte lyckats fixa inlajviga behållare till kryddorna eller något att röra om i grytan med.

Lägger även till röda linser bland ingredienserna :)

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Mat DöH2017

Post by Lillith » Fri May 19, 2017 8:27 pm

Som jag nämnde på telefon kan jag ta med en burk till saltet och en till till någon annan krydda. Säg ifrån ifall jag ska ta med dem.

Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Re: Mat DöH2017

Post by Yagul Shalat » Sun May 21, 2017 6:10 pm

Du får jättegärna ta med dem :) Ta även med träsleven som du nämde tidigare så blir jag glad.

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Mat DöH2017

Post by Lillith » Sun May 21, 2017 10:00 pm

Noterat!

Post Reply