Dom över Hjorvard 2019

Här pratar vi om allt som rör kommande lajv eller om att planera inför lajv rent allmänt.
Här kan man tipsa om bra lajv, samordna transporter, snacka gruppdynamik eller vad man nu behöver för att få ihop en bra lajvupplevelse.
Forum rules
När du gör en tråd som rör planeringen inför ett specifikt evenemang, börja alltid trådens ämne med evenemangets namn, eller en förkortning därav, för att underlätta för folk att hitta relevanta trådar. Om du använder en förkortning måste evenemangets hela namn finnas med i startposten tillsammans med en länk till information om evenemanget.
Lillith
Site Admin

Re: Dom över Hjorvard 2019

Post by Lillith » Mon Feb 11, 2019 4:53 pm

Det har kommit upp nya trolltexter på hemsidan. Man får gå via menyn i överkanten om man ska in på de olika trollsorternas egna sidor.

Som jag tolkar det har vi egentligen tre alternativ.
Skogstroll, bergstroll eller blandblod mellan orch och bergstroll.
Skogstrollen verkar vara mest "vanliga" troll av den typen vi såg på förra DöH, men det känns inte totalt osannolikt att ett företagsamt svartblod kan ha fått tag på en unge att uppfostra.
http://doh.berghemsvanner.se/fiktion/raser/skogstroll/
Av praktiska skäl verkar blandblod enklast, med tanke på solljusgrejen. Läser man mellan raderna låter det som att det är den typen av troll arr tänker sig hänger mest med svartblod. Men bergstroll är också ett alternativ, även om det begränsar dagspelet en hel del.
http://doh.berghemsvanner.se/fiktion/raser/bergstroll/

Tankar?

Gustaf

Post by Gustaf » Thu Feb 14, 2019 7:53 am

Tycker det är lite synd att begränsa dagspelet, tror att en blandras ger mer spelmöjligheter även om ett bergstroll hade varit kul :)

Lillith
Site Admin

Post by Lillith » Fri Feb 15, 2019 2:09 pm

Jo, jag tänker i samma banor.

Hur tänker du om hantverksträffar framöver, vi har mycket kvar att göra, det är redan vår i luften och tiden tenderar att går fort.
Och vi har i alla fall riktigt gott om plats nu. :D

Gustaf

Post by Gustaf » Fri Feb 15, 2019 4:59 pm

Jag kan varje helg (har inte fått höra något annat iallafall), så jag är på när som :D

Post Reply