Spamproblem

Posta här om du upptäcker något som verkar skumt eller som inte funkar.
Post Reply
Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Spamproblem

Post by Lillith » Thu Jul 06, 2017 12:07 pm

Som ni säkert märkt har vi en del problem med spam just nu. Jag letar lösningar, men tills vidare innebär det att jag måste vara rätt hård med att plocka bort konton och banna användare som verkar vara här av fel anledningar.
Om något mot förmodan skulle plockas bort av misstag, så säg till mig.
Det är till stor hjälp om ni, när ni ser något som ser ut som spam, anmäler inlägget. Då får jag syn på det mycket fortare, och kan plocka bort det.
Om det finns folk som kan tänka sig att donera lite av sin fritid och hjälpa till som moderatorer är det också mycket välkommet.

Det är inte ovanligt att spamkonton skapas och ligger ett tag innan de aktiveras.
Om du startar ett konto här, se därför till att aktivera ditt konto så fort som möjligt.
Konton som inte aktiverats kan tas bort utan förvarning. Normalt när de legat några dagar eller mer.

Det är också viktigt att man när man skapat sitt konto gör i alla fall någon post på forumet som visar att man vet varför man är här. Det är så att jag vet att det finns en lajvintresserad människa bakom. Det funkar även som skydd ifall ditt konto skulle bli kapat, eftersom det är mycket lättare för mig att se vad som hänt.

Be safe!

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Spamproblem

Post by Lillith » Mon Jul 24, 2017 6:16 am

En liten uppdatering.

Jag har varit och pillat lite på inställningarna och jag tror att vi har fått någon slags bukt med problemet, i alla fall för stunden.

Jag kan även meddela att Gustaf har ställt upp som moderator, så nu finns det fler händer som kan städa ifall problemen återuppstår.

Post Reply