Tema Augusti: Smink, masker och specialeffekter

Månadens Tema är tänkt att funka som lite inspiration och motivation, hjälp att få saker gjorda och att tänka på sånt man kanske annars glömmer eller inte kommer sig för att ta tag i.
Varje tema är öppet för tolkning och det är fritt att använda temat som det passar en bäst.
Post Reply
Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Tema Augusti: Smink, masker och specialeffekter

Post by Lillith » Thu Aug 03, 2017 11:10 pm

Nu hade jag egentligen tänk ta tag i de där örongjutarträffarna vi snackat om ett tag den här månaden, men jag har helt enkelt för mycket med annat just nu.
Men vad säger ni om att försöka få det gjort senare i höst? Jag tänker att om folk redan nu börjar ställa in sig lite på det så finns det kanske en chans att det faktiskt blir av.

Min tanke är ungefär såhär:
De som är intresserade av att lära sig att göra öronavgjutningar träffas (här, förmodligen) och tar helgen på sig att lära sig hur man gör. Var och en får lägga en peng för material och om allt går som det ska har vi förhoppningsvis alla ett par positiv av vårt egna par öron som sedan kan användas till bas för framtida örontoppar och sånt skoj.
De som varit med uppmuntras sedan att ställa upp och hjälpa andra med att få sina öron avgjutna.

De är alltså inte meningen att det ska bli ett "Yay, Liz gjuter av mina öron mot mateiralkostnad"-evenemang utan det är meningen att de som är med ska vilja lära sig att göra jobbet.
Jag tänker att på så vis höjer vi den totala lösdelstillverkninskunskapsnivån i gruppen rätt rejält i ett slag och det är inte bara jag som kan hjälpa folk med öron i framtiden och har jag riktig djäkla tur finns det till och med någon som kan hjälpa mig när jag behöver det i framtiden. (Vet ni hur svårt det är att gjuta av sina egna öron?)
Som vanligt har jag alltså en baktanke och ett visst vinstintresse. :twisted:

Så, vilka är fortfarande intresserade?
Hur har ni det i Oktober månad? Var finns folk, vilken sorts dagar och tider jobbar/pluggar ni etc?


Med det ur vägen, vad har ni för nya mask- och sminkplaner för framtiden? Jag vet att några snackat om nya masker, hur har det gått?

Yagul Shalat
Posts: 97
Joined: Sun Apr 16, 2017 10:30 pm

Re: Tema Augusti: Smink, masker och specialeffekter

Post by Yagul Shalat » Sun Aug 06, 2017 2:08 am

Jag ställer gärna upp som försökskanin med mina öron ifall man vill prova olika tillvägagångssätt. Kan såklart även ställa upp som demonstrations-öra. :)

Lillith
Site Admin
Posts: 241
Joined: Sun Apr 09, 2017 3:07 pm

Re: Tema Augusti: Smink, masker och specialeffekter

Post by Lillith » Mon Aug 07, 2017 10:34 am

Goodie.

Post Reply